Monday, January 22, 2007

Ketomus/Tarina

Kuningas-------------->
kertomus

Eräänä päivänä tuli kuulutus:
- Tänä iltana pidämme linnan juhlat kaikki on tervetulleita valtakunnastani.
- Isukkii mitä mää voisin laitaa sinne päälle.
- Tuskin me ees mennään sinne.
- Isukki kyllää mää ainakin meen sinne.
- Ei se nyt vielä niin sanottua ole.
- Kyl mää sinne voin men. Kuningas itte nii sano.
- Hei! Mein piti nähä sun äippäs.
- Ähh.. Iha tylsää..
- Etkössä haluun nähä äippääs? Ei oo pakko. Kyl me voidaan sinne
linnan juhlii sit men.
- Jee!!! Mitä mää voin laittaa sinne päälle?
- Laita mitä lystäät.
- Jeps! Niin mää teen. Mää laitan sen ruskeen hammeen.
- No laita vaa.

Ilta.

- Kiitos kun kaikki pääsitte tulemaan. Syy miksi kutsuin teidät tänne on se että
poikani täyttää tänään 12 v
- Isukkii toiha on mun ikäne. Toiha on nyt selvää mää meen tanssii sen kaa.
- Hei ehkä sä et nyt kuitenkaan vilma mee.
- Kyl vaa.. Varman meen.
- Sä et sit ikin voi antaa periks.
- No en tietenkään anna periks….
- No mee sit tanssii sen pojankaa
- Niin meenkii.
- Hei poika voitko sää tul munkaa tanssii?
- Öö.. okei
- Mikä sun nimi on?
- Mää oon Vilma. Entäs sää?

- Mä oon Antti..

- Aijaa..

- Sä oot hyvä tanssii.

- Ai kiitos. Isukki opetti mua.

- Okei.. Mua opetti taas kuningas.

- Aijaa.. Osaakseki muka tanssii.?

- No hei se on mun isä..

- Ai! onko se sun isukki..

- Joo.. Mut mun pitää mennä moikka…

- Moi.

Niin Vilma tanssi prinssi Antin kansa ja oli myös välillä hiukan nolo.
Juhlat loppuivat ja Vilma meni nukkumaan. Hän varmaan vieläkin miettii että miksi hän nolasi itsensä.

No comments: